mG
mG

Před pár dny jsem zběžně prohlížel naše výdaje a copak to nevidím? Za poslední dva měsíce jsme naší milované bance zaplatili 97,50 dolarů na poplatcích za nadlimitní počet provedených transakcí. Když jsem to začal zkoumat, tak jsem zjistil, že jsme měli povoleno jen 12 výběrů z účtu. Za výběr z účtu se považuje jakékoliv stržení peněz, tzn. výběr z bankomatu, platba v obchodu, platba online. Byl jsem znepokojen!

Přepočítal jsem si to bohužel do českých peněz a vyšlo mi 1843 Kč, a to jsem nezapočítal 4 dolary měsíčně za vedení účtu. Šel jsem do banky a nesmlouvavě jsem jim vmetl do tváře, že chci peníze zpět, aby pochopili, že to myslím vážně. Pán jménem Bilal se na to mrknul a říkal, že mám ten úplně nejzákladnější účet sice za malý měsíční poplatek, ale jen se 12 povolenými transakcemi. Trval jsem na svém stanovisku, že chci refundovat. Tak mi řekl, že by mi mohl vrátit 55 dolarů za ten poslední měsíc. Souhlasil jsem, protože to byla tak trochu moje blbost, že jsem to nezjistil dřív. Nakonec jsme pokecali o tom, jak se mu líbí moje jméno a vrátil mi oba dva poplatky a řekl mi, že nebudu muset platit v budoucnu žádný poplatek za vedení účtu, když tam budu mít určitou minimální částku. Nevím, proč to tak nešlo někdy v březnu, kdy jsme řešili tu samou věc.

Další věc, ze které jsem rostl byla rezervace Rockwall trailu v Kootenay NP. Systém funguje tak, že zavoláš na číslo, kde je záznamník, řekneš, co chceš, oni ti zavolají zpět a vyřešíš to s nimi po telefonu. Zavolal jsem poprvé, řekl jsem, že chci zarezervovat místa na trailu a nic. Zavolal jsem podruhé po týdnu a nic. Zavolal jsem potřetí další den a nic. Napsal jsem jim mail a odepsali, že musím nechat telefonní číslo. Jako neznalého Evropana, který chápe, že hlasová zpráva je blbost, mě nenapadlo, že jim musím nechat číslo. Bláhově jsem myslel, že mají mašinu, která jim to číslo zobrazí, když mají na hlasových zprávách založený celý systém rezervací. Zavovolal jsem počtvrté a nechal jsem jim číslo. Zavolali zpět po několika hodinách, ale byl jsem v práci a nevzal jsem to. Zavolal jsem jim o přestávce popáté, aby mi zavolali během následující půl hodiny. Nezavolali. Zavolal jsem jim pošesté a řekl jim, ať zavolají další den do 11 hodin, protože jsem pak v práci. Napsal jsem jim zároveň mail s prosbou, aby mi sakra poslali číslo, na kterém se dovolám rovnou nějakému člověkovi a skromně jsem jim navrhl, že by mohli popřemýšlet o online rezervačním systému, protože toto je na hlavu. Zavolali mi další den ráno a po zodpovězení spousty otázek ohledně toho, kde chceme spát a jakou poznávací značku má naše auto a blablabla, se mi podařilo to zarezervovat! Jo!!! Poslali mi potvrzovací mail, ale je tam jen seznam kempovišť, kde chceme spát, který je správně. Ale pak jsme platili ještě za roční wilderness pass, který je třeba, abychom mohli spát v národních parcích na tzv. backcountry campgrounds. To už tam nebylo a částka neodpovídala. Napsal jsem tudíž další mail, v pořadí již čtvrtý s požadavkem, ať mi potvrdí to, na čem jsem se s nimi domluvil po telefonu a zašlou mi elektronicky účet. Věřím, že člověk na druhé straně drátu nekecal a zaplatil jsem za to, na čem jsme se po telefonu shodli. Prostě ten online rezervační systém mi přijde mnohem lepší, protože člověk si na to může v klidu udělat čas a rozmyslet se, co chce a vidí, za co platí a neťuká to do počítače někdo jiný za něj. Samozřejmě nenapsali správně moje křestní jméno. Abych to shrnul: abych udělal rezervaci jednoho čtyřdenní výletu, napsal jsem 4 e-maily, provedl 7 telefonátů a trvalo to od prvního e-mailu 24 dnů, což je způsobeno tím, že jsem to nějakou dobu neřešil. Ale když jsem to opravdu začal řešit, tak to trvalo stejně dva dny. A teď ještě pořád nemám stoprocentně vyhráno, protože mi to pošlou poštou, takže musím čekat a modlit se, aby všechno bylo na těch papírech, co posílají, správně. Snad mi pošlou mail a potvrdí, že vše je tak, jak jsem se s nimi domluvil telefonicky. Není překvapením, že mám co dočinění s Parks Canada, což je organizace státní organizace spadající pod vládu. Mají tady opravdu hodně co dohánět, co se týče poskytování služeb online. Když se ještě vrátím jednou větou k té bance, tak téměř všechna nastavení mého účtu musím řešit přes telefon nebo jít na pobočku. Online neudělám v podstatě nic. Proto jsou tady pobočky bank doslova na každém druhém rohu, ale to nejen kvůli tomu, ale asi třeba i kvůli tomu, že se tu z nějakého podivného důvodu platí za práci šekem, který se pak musí odnést do banky.